Conference Registration

Inscription au congrès

Conference registration fees are per person. They include three days of sessions and networking opportunities with interpretation colleagues from across the country. All sessions will be recorded and attendees will have 90 days to access session recordings. Registrants can also take part in Add-On workshops (additional fees apply).

Complete the Registration Form to secure your spot at the 2024 National Workshop and Conference. Registration closes September 19, 2024.

Conference Fees (covers sessions on September 24, 25, 26)

  • Interpretation Canada Members registration: $160
  • Non-Members: $220, includes 1 year IC Membership (Save by becoming a member before you register. IC Membership is $30/year.)
  • Workplace Crews: The first registrant (Crew Lead) pays full registration. Each additional crew member (up to six people total) pays $60. Each crew member will receive a 1-year IC Membership. Crew members must be registered all at once by the Crew Lead. Email addresses must be provided for all crew members. Additions and changes to a Workplace Crew may be made up to 48 hours before the conference starts, and will incur an administrative fee. 
  • IGA Member registration: $160 (does not include an IC Membership)
  • AQIP Member registration: $160 (does not include an IC Membership)
  • Presenters and Panelists registration: $60 (does not include an IC Membership). 

Add-on Workshop Fees (offered on September 23, October 1 and 2)

Inspire through PIE and TALK with InterpActive

  • Date: Monday, September 23, 2024 
  • Time: 10:30 a.m. to 4:30 p.m. EDT
  • Cost: $120

Interpretive Guides Association (IGA) Apprentice Interpreter Certification Course

  • Date: Tuesday, October 1, 2024 
  • Time: 10:30 a.m. to 7:30 p.m. EDT
  • Cost: $194 ($135 plus $59 IGA Membership that you will pay after directly to IGA)

Foundations of Visitor Studies

  • Date: Wednesday, October 2, 2024 
  • Time: 10:30 a.m. to 4:30 p.m. EDT
  • Cost: $120

Cancellation Policy: Conference

Registration for online events is non-refundable since participants will have access to the session recordings for 90 days after the conference end date. A registration name change is permitted prior to the conference by submitting a written request to membership@interpretationcanada.ca. Administrative fees will apply. In extenuating circumstances only (e.g., death, extreme weather event, serious illness), requests for a partial refund may be considered. Such requests must be submitted in writing with appropriate documentation. They will be considered post-conference, when volunteer capacity allows.

Cancellation Policy: Add-on Workshops

If Interpretation Canada has to cancel a workshop, you will be given a full refund. If you cancel three weeks or more prior to the workshop start date, you will receive a full refund, less a $30 administration fee. If you cancel between two and three weeks prior to the course start date, you will receive a 50% refund. If you cancel with less than 2 weeks’ notice, no refund will be issued for any reason. A registration name change is permitted prior to the conference by submitting a written request. Administrative fees will apply.

Les frais d'inscription au congrès s'entendent par personne. Ils comprennent trois jours de sessions et d'opportunités de réseautage avec des collègues interprètes de tout le pays. Toutes les sessions seront enregistrées et les participants auront 90 jours pour accéder aux enregistrements des sessions. Les participants peuvent également prendre part à des ateliers facultatifs (des frais supplémentaires s'appliquent).

Remplissez le formulaire d'inscription pour garantir votre place à l'atelier et au congrès national 2024. La date limite d'inscription est le 20 septembre 2024.

Veuillez noter que le formulaire d'inscription n'est disponible qu'en anglais pour le moment.

Frais d'inscription au congrès (pour les sessions des 24, 25 et 26 septembre)

  • Inscription des membres d'Interprétation Canada : 160 $
  • Non-membres : 220 $, incluant 1 an d'adhésion à IC (Économisez en devenant membre avant de vous inscrire ; l'adhésion à IC est de 30 $ par an).
  • Équipes de travail : La première personne inscrite (chef d'équipe) paie la totalité de l'inscription. Chaque membre supplémentaire de l'équipe (jusqu'à six personnes au total) paie 60 $. Chaque membre de l'équipe recevra une adhésion d'un an à l'IC. Les membres de l'équipe doivent être inscrits en une seule fois par le chef d'équipe. Les adresses électroniques doivent être fournies pour tous les membres de l'équipe. Les ajouts et les changements à une équipe de travail peuvent être effectués jusqu'à 48 heures avant le début de la conférence et entraîneront des frais administratifs. 
  • Inscription pour les membres de l'IGA : 160 $ (ne comprend pas l'adhésion à l'IC)
  • Inscription des membres de l'AQIP : 160 $ (ne comprend pas l’adhésion à l'IC)
  • Inscription des présentateurs et des panélistes : 60 $ (ne comprend pas l’adhésion à l'IC). 

Frais d'ateliers supplémentaires (offerts le 23 septembre, le 1er et le 2 octobre)

Inspire through PIE and TALK with InterpActive

  • Date : Lundi 23 septembre 2024 
  • Heure : 10h30 à 16h30 HAE
  • Coût : 120 $

Interpretive Guides Association (IGA) Apprentice Interpreter Certification Course

  • Date : le mardi 1er octobre 2024 Mardi 1 octobre 2024 
  • Heure : 10h30 a.m. à 19h30 HAE
  • Coût : 194 $ (135 $ plus 59 $ d'adhésion à l'IGA que vous paierez après directement à l'IGA)

Foundations of Visitor Studies

  • Date : mercredi 2 octobre 2024 Mercredi 2 octobre 2024 
  • Heure : 10h30 à 16h30 HAE
  • Coût : 120 $

Les ateliers supplémentaires sont offerts uniquement en anglais.

Politique d'annulation : Congrès

L'inscription aux événements en ligne n'est pas remboursable car les participants auront accès aux enregistrements des sessions pendant 90 jours après la date de fin du congrès. Un changement de nom d'inscription est possible avant le congrès en soumettant une demande écrite à membership@interpretationcanada.ca. Des frais administratifs seront appliqués. Dans des circonstances atténuantes uniquement (par exemple, décès, conditions météorologiques extrêmes, maladie grave), les demandes de remboursement partiel peuvent être prises en considération. Ces demandes doivent être soumises par écrit et accompagnées des documents appropriés. Elles seront examinées après le congrès, lorsque la capacité d'accueil des bénévoles le permettra.

Politique d'annulation : Ateliers supplémentaires

Si Interprétation Canada doit annuler un atelier, vous recevrez un remboursement complet. Si vous annulez trois semaines ou plus avant la date de début de l'atelier, vous recevrez un remboursement complet, moins des frais d'administration de 30 $. Si vous annulez entre deux et trois semaines avant la date de début du cours, vous recevrez un remboursement de 50 %. Si vous annulez votre inscription moins de deux semaines à l'avance, aucun remboursement ne sera effectué, quelle qu'en soit la raison. Un changement de nom d'inscription est possible avant le congrès en soumettant une demande écrite. Des frais administratifs seront appliqués.



Interpretation Canada c/o Kerry Wood Nature Centre 6300 45th Ave Red Deer, AB, Canada  T4N 3M4

Interprétation Canada  a/s du Kerry Wood Nature Centre, 6300 45e Avenue, Red Deer, Alberta T4N 3M4

Powered by Wild Apricot Membership Software